australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Hej då Mission Beach - Mot Townsville (och diverse stopp på vägen)

Publicerad 2017-09-17 11:27:13 i Allmänt,

Vi vaknade alltså upp på ett hostel i Wongaling Beach. Efter att fått checkat ut begav vi oss ner till stranden. Där blev det lite sol och bad. Tog typ 10 min innan jag fick myror i brallan(hehe).. För att göra en lång histora kort så fick jag med mig soldyrkarna från stranden och så begav vi oss till Mission Beach och ett info-center där vi snodde på oss lite kartor och information. Sjukt trevlig personal!! Kvinnan som hjälpte oss gav oss lite tips på sevärdheter mellan Mission Beach och Townsville, och vi lyckades även få ett tipp-topp-tips av en man på en campingplats i närheten. Han tipsade om ett hostel som heter Rambutan i Townsville. Han bara, helt spontant, kom fram och började prata med mig och Julia påväg upp från en strand. Han undrade varifrån vi var och vad vi hade för planer. Hans tips visade sig sedan vara ett av de absolut bästa på hela resan! Till historien (om dagen) hör också att vi stannade till på South (Mission) Beach också där vi åt lunch och solade i 1-2 timmar. Detta finns dock inga bilder på, men den stranden var väldigt lik de andra :) Sååååååå, här kommer lite bilder! 
 
Pöss och kläm<3 /Karin 
 
Wongaling beach:
 
Bingil bay:
Dags att åka tbx mot Mission Beach!
Swengineers på en parkbänk @MissionBeach
Vår fina bil gillade också utsikten..
En spapool som vi blev rekomenderade att åka till. Skulle vara sååååååå fint. Det var dock totalt uttorkat, och det var förbjudet att bada där. Julia gjorde ett försök att bidra med lite vatten.. (se bild nedan)
Poolen och Karin..
..och Julia =)
Bilden nedan är från 'Dead Horse Creek' (tror jag det hette?) Sämst! Åk inte dit. Eller förresten, gör det och så tar ni med er mina bikinitrosor. Dom råkade nämligen bli glömda på biltaket där.. (hehe)
 
Någon gång efter denna bild blev Karin väldigt trött på mototvägen och såg passande nog en skylt till 'little crystal creek'. Jag hade tidigare på morgonen blivit tipsad om detta ställe av han som hade hand om det hostel som vi övernattade på i närheten av Mission Beach. (Btw, dåligt hostel! Kommer dock inte ihåg vad det hette..) Iaf så tog jag ett litet eget beslut och körde in där (tjejerna sov). Det visade sig att detta Creek låg väldigt långt borta, och på en väg som var helt sinnessjuk att köra på. Slingrig som bara den och galet smal! Och självklart väldigt nära stupet.. Väldigt svår att få detta på bild (liten glimt visas som sista bild) men fränt var det iaf! Efter att ha kört, och kört, och kört, så kom vi äntligen fram till detta (se nedan). Såååå otroligt fint!!! Och tur var väl det för mitt samvete. Var lite orolig där ett tag att jag lurat iväg tjejerna ut till ingenstans. 
 
Följande bild får avsluta detta inlägg. Mot Townsville och övernattning på Rambutan!
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-19 05:22:09

Så roligt att följa Er. Fantastiska bilder och roliga upplevelser allt från bikitrosor till känslan av önskan att hitta upplevelser. Frökensverige bilderna var fina😍. Stor kram🤗 mamma Schön🏵

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela