australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Segling till Great Keppel Island

Publicerad 2017-09-25 20:30:00 i Allmänt,

I fredags så tog vi bussen till Rosslyn Bay där vi mötte upp David, vår lärare, och även "crewet" som skulle segla med oss. Vi låg på båten och snackade, solade och chillade tills vi kom fram till Great Keppel Island som var såååå vackert. Vi gick av båten i det kristallklara vattnet och badade i någon timme, sedan så var det dags för en lunch i solen på båten, följt av en timmes snorkling. Fantastisk dag, och låter bilderna tala för sig själva. 
 
 
 
Jag, Jackie, Alaina, Julia och Christina. 
För att ta oss in i land fick vissa simma och vissa åka båt..
Kelly stylar! Kan hända att jag försökte stå på huvudet i sanden, och kan hända att jag misslyckades ganska så hårt...
 
Vi kom tillbaka till campus lagom till middagen, där det bjöds på pizza! Vi alla var väldigt slut efter den mycket hektiska skoldagen (....:P) så efter middagen så powernapade jag (Julia). Framåt kvällningen blev vi sugna på att hitta på något, så vid 22:30 så åkte jag, Karin, Iris och Stanley in till stan och drack lite öl, dansade och sjöng karaoke och vinkade av en vän som ska åka iväg från Australien ett år. 
Vi hittade några karaoke-vänner. 
 
På lördagen var det sedan dags för pub crawl, men det berättar vi mer om i ett separat inlägg. 
 
Puss och kram!
/Julia

Kommentarer

Postat av: Astrid

Publicerad 2017-09-25 22:21:40

Vilka fina bilder

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela