australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Magnetic Island

Publicerad 2017-09-27 07:00:00 i Allmänt,

Nu mina vänner kommer en redigan bildbomb från vår lilla vistelse på Magnetic Island. Tips och lite kommentarer är inslängda lite här och där allt eftersom. Kan bland annat avslöja att jag kan ha gjort en liiiiiten miss i min körning. Åkt dit! Och köp för fan en snorkel innan! (Det gjorde inte jag och Jullan) SKÅL!

Pöss och kläm <3 /Karin, Kakan, Kolen, Kazaaa ;*
Här någonstans ratade jag tjejernas idé om att sola (tror Jossan drog och snorklade..), och drog på ett eget litet äventyr. 
Ni ser svagt två killar som står där uppe på stenen på bilden ovan och under. Där har ni en ledtråd relaterat till vad jag (med min trasiga rygg) fick för mig att göra..
Så jag lämnade tjejerna och begav mig på upptäcktsfärd (utan skor..) Och i efterhand kan jag nu tala om - nej det var inga ormar där mamma ;)
Made it to the top! Hittade även några nya bekantskaper där uppe..
och därmed en... fotograf(y) hehe
Sjukgymnasten sa att jag inte var "allowed to do any hiking". Wikipedia benämner hiking som "long, vigorous walk, usually on trails (footpaths), in the countryside". Så detta måste ha varit heelt ok! 
..bara att klättra ner igen och bege sig vidare till nästa stopp (se nedan)
ÄNTLIGEN! Som jag tjatade om att få komma till denna spot igen (3 år senare). Dock fick det endast bli min skugga som rörde vid den stenen som jag stod på senast. Är ett stup som man måste ta sig över (läs hoppa) för att komma över. Senast jag gjorde det hade jag lite mer våghalsiga vänner med mig som assisterade mig när jag hoppade över. Detta var inte fallet denna gång. (#sur) Lyckades dock tillslut övertala Julia till att komma liiite närmare stupet för att ta lite bilder efter att jag hade insett att självutlösartekniken gick sådär.. 
Kreativiteten på poser flödade dock kanske inte riktigt.. (hehe)
Tog en liten bild på min fotograf påvägen tbx också. För att bevisa att hon också var där ;) (FEEEEGIS)
KOALA IN THE WILD!!
Slutligen hade klockan blivit "solnedgångsdags", så vi köpte på oss lite godsaker, hämtade upp lite extra kläder och begav oss till "the main spot for sunsets". Jag hade inte varit på den stranden tidigare då jag och några polare hyrde en Baribie car last time, vilken man inte får köra till denna strand. Så tipp-topp-tips är att hyra våran typ av bil istället (den hade fyrhjulsdrift). Denna strand var MAGISK!!!! Här snackar vi drömmigt <3 (Låter bilderna tala för sig själv)
Efter solen hade gått ner tog jag mig friheten och gick bort och pratade med några killar som hade tänt upp en brasa vid stranden. Det visade sig att det var de killar som jag träffade på när jag klättrade upp på den stora stenen på stranden med båten tidigare. Så det slutade med att vi alla joinade dem vid brasan och njöt av den magiska utsikten av brasan och stjärnhimlen. OMG säger jag bara!!!! Kvällen avslutades sedan på hostelet med lite ytterligare nya bekantskaper (vi måste fan bli bättre på att knäppa kort på alla gobitar som vi stöter på). Skall kanske även nämna att jag råkade svänga ut på höger sida av vägen on our way back to the hostel. Som tur var fanns det en trotoar på sidan av vägen som jag använde lite försiktigt som bilväg när jag fick möte på väster sida (eller ska jag kanske säga möte framiifrån? ..hehe).
God morgon XBase Hostel - Magnetic Island!
Alla packade och klara - Dags att checka ut!
Innan vi drog från ön utnyttjade vi den sista tiden av hyrtiden av bilen. Här har ni en bild på hur den såg ut. Inte lika fancy som barbibilarna, men som sagt, med denna kunde man åka överallt. Så dete var helt klart värt att slopa barbibilen! Vill dock poängtera att när de säger att det är svårare teräng att köra så menar de VERKLIGEN det. Haha, skämpar inte. En av vägarna där barbiebilarna inte fick köra var betydligt värre än vad jag någonsin skådat. Tjejerna tyckte att vi skulle vända, men det var jag för envis för att göra (hehe). Föreställ er en väg som är cirka 1,2 meter bred, med runda hål likt kratrar hit och dit som kunde vara 3 dm djupa och upp till 6 dm i diameter/bredd. Man skulle tydligen haft körkort i minst 3 år för att få köra bilen - vi konstaterade att vi förstod varför efter den där vägen. 
Sista stranden innan återlämning av bilen (nedan)
Dags att åka tbx till Townsville (Amanda och Josefin stannade några timmar extra och snorklade)
Snipp snapp slut, så var denna Magnetic Island trip slut!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-27 17:30:20

Så otroligt fint. Inte alls avis. Jo😭 Sen längtar jag sjukt mycket efter dig Karin. Bra med inga ormar😃 Kram mamma Schön😍

Postat av: Papa Lars

Publicerad 2017-09-27 19:23:09

Grymt läckra bilder🤓🐟

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela