australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Time for presentation - Förändringsledning

Publicerad 2017-10-04 17:00:00 i Allmänt,

Jepp, igår vad det dags för vår presentation av vårt grupparbete. Vårt arbete har varit inriktat på Capricornia College (det campus som vi bor på här). För att göra en lång historia kort så genomför de en förändring i detta nu, vilket bland annat involverar en ny manager, renovering av byggnader och omorganisering. Julia och jag var sist upp. Till vår förvånging fanns det dock inget internet att tillgå, haha, det var faktiskt så illa att det inte gick att ansluta datorn till ett trådlöst nätverk (inte ens dela internet från mobilen). Så vi fick så lov att byta klassrum. Vi hade nämlgen gjort power pointen på google drive (hehe..). Personligen var jag lugn som en filbunke tills dess, men från ingenstans hann jag bli nervös innan jag skulle upp och prata. Det slutade lyckligtvis bra i slutändan, och vi fick genomföra vår presentation med våra fina animeringar. (Australienarna hade en tendens att slänga upp all information på power pointen på en och samma gång, så jag och Julia var väldigt ivriga på att få visa upp hur man faktiskt kan använda animeringar för en bättre interaktion med sina slides.Tacka Kenneth Berg vettja! #nerds )
 
Efter presentationen gick vi tillbaka till res (boendet) för lite vila innan lunch. Efter lunch blev det plugg/power nap, vilket sedan resulterade i "äsch, ska vi gå och gymma och plugga efter middagen istället". Innan vi han dra iväg fick Julia ett meddelande om att vi hade fått vårt paket från Gym Shark. YEEEY! :D Så vi tog på oss regnjackorna illa kvickt (regnade som faaaan!) och drog och hämtade ut vårt kära paket. Mina shorts och min sport-BH satt bra, Julias byxor var dock för små, så hon skall skicka tillbaka dem. Huuuuur som... vi drog till gymmet, köttade lite ben, drog tbx till boendet, duschade, käkade middag och drog sedan till skolan och pluggade lite 'Enviroental Economics'. Jag skriver om hållbart fiske och Jullan om köttproduktion kopplat till miljöutsläpp. Här kommer lite bilder..
 
Pöss och kläm/ Karin
Följande bild får avsluta bilderna från presentationen. Med på bilden ser ni en av grupperna tillsammans med vår lärare i kursen "Leda organisatoriska förändringar". 
Här är lite bilder från datasalen på skolan, i den så kallade 'Ingenjörsbyggnaden' (som bevis på att vi faktiskt pluggar, hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela