australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Sunday-funday & public holiday

Publicerad 2017-10-05 14:20:19 i Allmänt,

I söndags så var det dags för final i NRL (National Rugby Leauge) som vi kollade på inne i stan iklädda hawaiiskjortor. 
Jag, Joel och Karin. 
Alaina, Julia och Amanda. Så fina!
Vi hamnade även i skolans "nyhetsblad". 
I måndags kan det ha varit så att jag var lite sliten och kan ha behövt en hel del kaffe. Här på vår veranda - och ett bevis på att vi faktiskt pluggar ibland. Måndagen var också en röd dag, då det tydligen var drottningens födelsedag. 
PLÖTSLIGT HÄNDER DET! I måndags kväll hände något utöver det vanliga. Julia Paulsson, kvinna 23 från Sverige, JOGGADE. Jo ni hörde rätt. Konditionsträning. Har aldrig sett Karin så förvånad som när jag sa att jag skulle ut på en löptur haha... 
Ovan sitter jag och Karin i "Engineering building" och pluggar. Till höger äter jag proteinglass och kollar Skam. 
En kväll kände jag för en promenad till affären, och på vägen dit hittade jag två nya vänner. Så när Karin är duktig och pluggar så är det nu bra att jag har lite andra att förlita mig på...
Här är bilder från förra veckans sista surf-lektion, och vi blev intervjuade för den lokala tv-kanalen...
 
Nu är det torsdag kväll, och vi har båda pluggat idag mestadels. Jag tog en paus för att åka till Stockland med några andra för att förbereda min halloween-kostym inför lördag (vi har en tidig halloweenfest här på campus) och jag är så taggad! För de som känner mig vet ni att jag älskar att klä ut mig, och jag tror själv att lördagens kostym kommer att bli bra... Håll ögonen öppna, bilder lär komma. 
 
Hörs!
/Jullan
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-11 20:04:52

Kul med intervjun 🤗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela