australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Bilduppdatering 13/10

Publicerad 2017-10-13 14:51:03 i Allmänt,

Hallå där! Nu har jag (Julia) skickat in alla inlämningar och är numera ledig. Även om hela denna studietid inte riktigt känts som vanlig skoltid... Vi försöker njuta av de sista dagarna här och hänga med så många vi orkar innan vi vinkar av dem.  
 
Idag har Karin pluggat, jag har varit på 'Stockland' med några vänner och köpt ett nytt mobilskal och en islatte (saknar kaffet vi har i Sverige extremt mycket! Kaffet här på skolan, och överlag i Australien är inte bra...). Efter lunch så satte vi oss och bokade en massa grejer inför vår resa (se bilder längre ned) och sedan drog jag och Karin till gymmet. Vi båda körde ben, och avsluta med ett dopp i poolen utanför gymmet. Det har varit extremt fuktigt och varmt i luften idag. Ikväll har vi hängt i 'Recreation Room' och kollat på lite serier och kacklat lite. Imorgon ska vi ut på lite dagsäventyr (uppdatering kommer) och så blir det eventuellt en strand-fest inne i Yeppoon. Vi får se hur det blir. 
 
HÖRS!
/Jullan
Iris och vår numera stora valp-vän Nala.
Jag och Iris bestämde oss för att fota lite med alla mina Pepsi Max-flaskor jag förbrukat under några månader. 
Jag, Iris och Kelly åkte in till Yeppoon i onsdags för att sola och bada lite. Liten pluggpaus sådär!
Jag klarade 90kg i böjen (extremt nära 92,5kg)!
Det har varit så himla varmt och fuktigt i luften - så det har blivit några dopp i poolen vid gymmet!
 
Vi har bokat flyg till Nya Zeeland, och vi åker från Melbourn den 16/11! Det blir jag, Karin och Kelly!
Vi har också bokat tåg till Brisbane, och vi åker nu på måndag 16/10!
Vi har ocks bokat vår camping-van som vi ska bo i! Pepp!!!!
 
Karin skickar hälsningar från plugget. 
När jag kom in på mitt rum idag möttes jag av en... ny vän... Här är jag i full action och försöker avvisa spindeln som på bilden är död.
Glömt att lägga upp här på bloggen - men fick ju även besök av en annan kompis utanför min dörr här om veckan. 

Kommentarer

Postat av: Astrid

Publicerad 2017-10-13 23:28:42

Gillar inte spindel och ormvännen😳

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela