australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Volleyboll och gym - En aktiv söndag

Publicerad 2017-07-16 19:00:00 i Allmänt,

De olika husen på campus har olika namn. Vårat hus heter Jardine och vi som bor i det tillhör "Jardine Jaguars". De har nämligen en turnering mellan de olika husen, och idag var det dags för den första tävlingen. Volleyboll! Haha, vi var inte jätte bra.. Men trots tävlingsmänniskan inom mig så var det ändå kul att få spela lite :) Vi kom iaf inte sist! 4 lag deltog och vinnarna mötte vinnarna efter bäst av tre. Såå vi vann alltså när vi körde förlorarna mot förlorarna (Weey). Ok, slutdiskuterat om det! (Alla som känner mig vet att jag hatar att förlora.) 
 
Efter volleybollen drog vi raskt till våra rum, gjorde oss av med lite sand (ni kommer förstå varför på bilderna) och drog till gymmet. Blev ben för min del (eller ja, snarare rumpa pga tidsbristen) och Julia körde lite överkropp. Hon har dragit på sig typ min förkylning, så hon tog det hyfsat lugnt. 
 
I morgon väntar vår första lektion i "Enviromental Economics". Får se om läraren dyker upp denna gång.. Här kommer lite bilder från volleybollen. Pöss och kläm! ;*
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela