australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Mitt mål med denna resa - Att få Julia att gilla sportaktiviteter

Publicerad 2017-07-21 11:22:08 i Allmänt,

Dagens utmaning blev att paddla kanot - och jag lyckades! Alltså hon tyckte att det var kul* (yeey). Nästa vecka ska vi prova på lite surfing. Vi får se hur det går.. Var lite feg, och tog inte med mig kameran i kanoten, så det blev tyvärr inga bilder från båten. Jag hann dock få en bild på Julias sura min över att jag lyckades välta båten med henne när jag gick ur båten (#nöjd). Min hämd för att hon tidigare i veckan hade snott min keso. Tur hon har andra (bättre) kvalitéer ;) 
 
Förutom faktumet att  jag fått Julia att utföra lite olika sportaktiviteter så fick hon mig igår att köra enligt hennes böj-schema. Jepp, ni hörde rätt. Men det kändes faktiskt väldigt bra, och träningsvärken i framsida lår idag talar för sig själv. 
 
Nu är Julia påväg in mot stan med några från vårt boende. Dom ska äta på restaurang och fira en som fyllt år. Jag valde dock att stanna hemma och plugga. Sen måste jag ju leva upp till mitt ryckte om att vara boendets mormor (pga min ålder) och gå och lägga mig i tid ;)
 
Ps. Observera deras omkörningslösning, typ som en lång mötesplats. (Och ja, jag vet att det troligen är väldigt udda att jag lägger märke till sådant..)
 
Trevlig helg på er godingar! 
Pöss och kläm /Karin
 
On our way to the salt lake
Time to get ready
We made it! But..
.. Julia blev blöt. Oooops ;)
Packat och klart - Hej då!
Eller nej, vänta.. Julia glömde sin vattenflaska.
Gruppfoto (utan Julia)
Alla glada :D - Snipp snapp snut så var denna sagan slut
 
 

Kommentarer

Postat av: Papa Lars

Publicerad 2017-07-21 11:59:48

Heja mormor. Bra att du tar tag i Julias uppfostran

Postat av: Sofia

Publicerad 2017-07-23 20:49:44

Så länge hon inte blir en friluftsmänniska.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela