australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Hektisk dag med säsongsstart och söndertränade byxor

Publicerad 2017-07-17 13:27:50 i Allmänt,

Hallå bloggen!
 
Idag har varit en hektiskt dag (....). Både jag och Karin vaknade upp så att vi precis hann med frukosten som slutar 09:00. Efter det så gick vi och satte oss i ett pluggrum som finns precis där vi bor och lyckades plugga någon timme fram tills lunchen som börjar 12:00. Från 13-14 hade vi en lektion i kursen "Environmental Economics", men jag (Julia) var väldigt upptagen med andra viktiga saker (läs: powernaps). Strax efter 14 sprang jag iväg med tre klasskompisar till gymmet för ett benpass, medan Karin var duktig och fortsatte plugga. Om det gick bra att träna? Att avgöra från hur mina tights ser ut just nu så kan vi inte anta något annat. När jag kom hem hade jag alltså lyckats benböja mig till tre hål på byxorna. 
 
Nu har vi varit och ätit middag, och jag har pluggat 30 minuter och snart är det dags för ett avsnitt Game of Thrones (släpps ett nytt avsnitt på en ny säsong idag!) med några som bor i samma hur som vi, och Karin är iväg och tränar. Vi ska ha som "tradition" att se Game of Thrones varje måndag framöver tills säsongen är slut. 
 
Imorgon har vi föreläsningar från 09:00-13:00, och förhoppningsvis så hinns det med lite mer plugg någon gång senare under dagen. Vi har många inlämningar som ska in, eftersom att vi inte kommer ha tentor i någon av våra kurser.
 
Hörs!
/Julia
 
Current mood. 
 
Score board som finns på gymmet. Vi ska upp där innan vi åker hem!
 
Vardagligt häng i korridoren!
 
Agerade personlig tränare åt Kelly idag!
 
Mina fina byxor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela