australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

ÄNTLIGEN LITE SURFING!!! <3

Publicerad 2017-07-27 15:20:35 i Allmänt,

Jepp, det förmedlar ganska bra vad jag (Karin) tycker om dagen. Haha, men nog fan märktes det att det var tre år sedan jag var här sist! (Blev en hel del rensning av bihålorna..) Men älskar denna sport lika mycket fortfarande <3 Och för att förtydliga hur grym jag är på att få Julia sportig så får hon ta över skrivandet härifrån (angående vad hon tyckte om dagen) ;) Själv ska jag gå och städa mitt rum. Det är minst sagt välbehövligt! Pöss och kläm /En nöjd Karin 
 
Även jag (Julia) älskar att surfa efter idag, och trots att det var första gången jag testade så lyckades jag stå på brädan och "catch some waves". Jag brukar ha dåligt tålaod när det kommer till nästan all typ av sport, men detta var något i min smak! Vi tog bussen 07:50 till Yeppoon där vi mötte upp David (samma lärare som vi hade när vi paddlade kanot) och även Pat, surfingläraren. Tydligen så är han surfare på elitnivå, så antar att vi var i goda händer. Först fick vi värma upp lite på stranden i våtdräkter följt av en kort teknikgenomgång, sedan fick vi bara ge oss ut i vattnet och börja testa. Det var riktigt kul och man blev ordentligt trött efter ett tag. Vi var nog i vattnet i åtminstone två timmar! Det var aningen för små vågor idag, men vi hade grymt roligt ändå. Jag längtar redan till nästa fredag och hoppas att vi får lite fler vågor då.  
 
När vi kom tillbaka till campuset så var vi vrålhungriga och åt lunch. Sedan så satt jag i solen en stund och sedan gick jag och Karin till gymmet. Vi var dock båda ganska trötta efter surfingen, men vi kämpade på bra ändå. Faktum är att både jag och Karin kom upp på gymmets "score board". Vi gjorde det för övningen med bicepscurls med Z-bar. Kul grej! Sedan har vi inte gjort många fler knop ikväll. Vi har mest suttit i korridoren och kacklat med lite människor. 
 
Kan också avslutningsvis instämma i att Karin verkligen behöver städa sitt rum...
/JULLIZ
 
 
 
 ÄNTLIGEN!
 
På väg till suringen sprang vi på Nala, vår nya campushund!
 
Vi är numera uppe på "rekord-tavlan". (Detta gäller alltså 6 repetitioner)
 
Glada efter surfandet. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-29 22:58:24

Så härligt det ser ut. Kram mamma Schön 😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela