australienplugg.blogg.se

Här kan du läsa om vår studietid i Australien!

Surfing - Part 2

Publicerad 2017-08-04 02:43:57 i Allmänt,

Igår var det dags igen! Vi var lite oroliga för att det inte skulle vara några vågor pga den värderprognos vi fått rapport om, men det var helt okej! :) Haha, bortsett från att jag stog och kramade om bilen i slutet för att försöka få tillbaka lite värme i kroppen.. (Blev rejält nerkyld på slutet!) Fun fact från surfingen är att Jullan fan är värre än mig när det kommer till tålamod, iaf när det kommer till surfingen (haha). Ivrigare människa att ställa sig upp är fan svårt att finna! Men jag kan stolt meddela, med bildbevis nedan(!), att det gick vägen iaf :D 

Vi har sedan Julias senaste inlägg provat på att spela dodge ball (söndag), gått på akademisk högtid (a la australian style i onsdags) och efter surfingen igår blev det även lite laser dome utomhus på skolgården. FETT kul om ni frågar mig! Julia var inte lika övertygad.. (hehe) Men hon hakade på iaf! :D Vi fick även glutenfri pizza - DRÖM <3 Kommer göra ett separat inlägg angående akademiska högtiden lite senare och berätta lite mer om hur det var upplagt här :) 
 
Vi var även iväg till något som heter Academic learning center i onsdags och fick våra inlämningar i datan granskade (språkmässigt). OTROLIGT lyxigt omm ni frågar mig! Måste även säga att det var en lättnad att hon som läste igenom min inlämning inte sågade min engelska. Haha, var såå orolig att jag skulle bli dundersågad efter att jag haft sånna svårigheter med engelskan under gymnasietiden. Hon ansåg att den var fullt begriplig och att jag inte behövde oroa mig alls. Så om det är någon som läser detta och känner igen sig så kan jag glatt meddela att det finns hopp om att bli bättre på engelska bara av att prata och lyssna ^^)
 
Träningen har varit sådär denna vecka, so far.. Jag åkte på feber i söndags kväll efter att vi hade spelat doge ball, och Julia har ockå varit krasslig. I onsdag var vi dock tillbaka igen och körde igenom ett varsitt benpass. (Happy!!) 
 
Nu måste jag sluta skriva! Det är nämligen deadline för en inlämning i vår datakurs idag, och jag vill hinna till gymmet också.. Så ja ni vet vad jag kommer göra resten av dagen (eller iaf de sista timmarna innan inlämningen ska in) ;)
 
Pöss och kläm /Karin
Min stjärna <3
 

Kommentarer

Postat av: Astrid

Publicerad 2017-08-04 09:46:24

Kanske finns hopp för mig med med engelska:):) ser häftigt ut med surfing

Postat av: Papa Lars

Publicerad 2017-08-04 09:47:48

Häftiga bilder - va coola och duktiga ni är!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela